KAPITOLA ČTVRTÁ

9. listopadu 2011 v 6:28




Datum: 07.11.2011 14:36
P
ředmět:
Co se tý
če Vaší aktivity, podívala jsem se, - jaksi mi tam chybí lidi, život - jak kdybyste snímal opuštěnou planetu... Ale asi je to pracovní verze, nerozumím tomu.... - to je podzámčí v Kroměříži nebo kde ? A ty celuloidové figurky s hráškem na talíři i v parku - jak to načarujete?
M
ějte se fajn a s těma kraťasama to už nepřehánějte !
VZ


[08.11.2011, 09:33]
Zavraždili ji.
Pokud se ptáte koho, nevím, ale možná jedno dvojče druhé, nebo kdosi svou vlastní dvojnici.
Sobowtór (niem. Doppelgänger) - istota fikcyjna, duch-bliźniak żyjącej osoby; czarny charakter, mający zdolność pojawiania się w dwóch miejscach jednocześnie.
Nelze ho/ji zabít ani vraždou, když po smrti jejího nositele/nositelky vystupuje z původního těla, a hledá si dalšího žijícího jedince, co nejvíce podobného/podobnou původní.
Pokud je tahle lokace již obsazena, dochází ke sporům, které v důsledcích léčívají psychiatři.
Polská definice dokonce nabízí možnost, že cosi/kdosi žije ve dvou různých tělech současně - vzdálených v téže chvíli o nekonečné kilometry.
Jedná se tedy o zvláštní druh paralelity. Dvojjedinosti.
Filmová dablérka, nahrazující v nebezpečných scénách filmovou superstar, přes vnější podobnost fyzického vzhledu získanou nejčastěji v maskérně, je ovšem v principu cosi jiného.
Pokud se kdo domáhá jakéhosi exaktně prokazatelného argumentu, odkazuji na oficiální výsledky amerických laboratoří souvisejích s měřeními tzv. posledního dechu, při nichž byla stanovena průměrná váha tohoto fluida v hodnotě 28 gramů.
28 g.
Což je titulek naprosto podobný názvu jakéhosi zajímavého filmu.
Samo polské slovo wtor znamená doprovod.
sobowtór {m} (also: dubler) double {noun}
sobowtór {m} second self {noun}
sobowtór {m} dead ringer {noun}
sobowtór {m} doppelganger {noun}




PŮJČKA OD KOMERČKY
- námět -
Půdorys Sedmikrásek Věry Chytilové. Místnost. Dvě holky a jeden obložený stůl. Dvě holky chytí sumce. Na prut ne. Ale kdyby plavaly a oni sumci se k nim měli, a různě by je ploutvemi omakávali, a ty holky by je vyrejdovaly na břeh, pak večer snědly. A co kdyby sežraly prince, který v tom zámku bydlí? A šel se vykoupat a oni na lodičce jedoucí k pavilonu, by ho ve vodě zabily vesly, a pak snědly. A pořád by se divila, že nikdo nepřichází, ač je pozvaná, a její hostitel nikde.
V létě jsem nevyfotil, neboť si jich nevšiml, poněvadž jsem byl zaúkolován pohledy jinými, a tak dodneška jsem nevěděl, že na střeše budovy kroměřížského Rybářského pavilonu se tyčí 2 stožáry, mezi něž je možno natáhnout lano pro provazochodce.
Ale svitl mi teďna mžik obraz téhleté budovy obložené žebříky, po nichž stoupají a slézají lidé.
Vůz sena, alegorie, Pietera(?) Brueghela. Vidina jako v iluzivní kompozici M. C. Eschera?
Jaká alegorie, čeho? Co mi to připomíná?
Jaké se k tomu příštímu příběhu vztahuje přísloví?
Mládenec(?), o kterém ještě vůbec nic nevíme, se nejdříve nudí dlouhým čekáním. Pak se rozhodne ještě si zaplaval, oblékne si celotělovou kombinézu, jak nějaký olympijský borec. Ještě nežli do vody vstoupí, chvíli se patlá jakýmsi ojejíčky, aby měl ještě menší odpor vody. Mimoděčně se z jedné z těch lahví napije.
Chvíli v šíleném tempu plave v rybníku. V té chvíli přichází před zámek žena, která se zpozdila.
Nejdřív na sebe toho uvnitř upozorňuje, pak vchází. Vzápětí vychází a shání se po domácím. Přichází na plato přístaviště, odvazuje pramici, a vydává se s ní na rybník.
Jo, ona vychází z domu s prutem, poněvadž domácí je rybář, což se pozná podle toho, čím jsou zaplněny všechny prosklené skříně podél zdi již hned haly.
Na konci by se změnila na vodní pannu, což je ten důvod, proč si ji domácí zval.
Domáci v kombinéze odpočíval na břehu, když uslyší zvuky lodi, poznává ženu a skáče do vody. Jen cosi ještě zakřikne, ale žena v lodici uslyší.
Ale tady dojde k mýlce, ženská si myslí, že ten obrovský sumec sežral před chvíli domácího a teďže má chuť na ni. Takže bere veslo a pouští se s vetřelcem do souboje.
Čili na začátku všeho, jako vysvětlující prolog, by měl být film, o domácím, jak se z něj stává před kamerou sumec, morphing, pomocí počítače dneska leccos jde.
Když sumce zabije, může to být klidně lidožrout, který požírá panny, jak se od kohosi dozví, jak postava z knihy Arthur C. Doyla.
Takže přiváže úlovek za pramici, a přiveze ho k přístavišti pod schody pavilonu.
Chvíli čeká, nebo kuchá v kuchyni. Nakonec si urožní rybí porci v krbu ve zdi pokoje.
Takže by měla znát i historku o tom, že domácí se stává sumcem, neboť předtím sežral takového podobného.
A úplně nakonec se tam odevšad objeví plavčíci, nebo ne, jsou to Mimozemšťani, vůbec nejlíp návštěvníci z dutiny Marsova měsíce...
Plavec ani nemusí odpočívat na břehu a činit tak potíže při natáčení, vždyť stejně užitečné je, aby plaval sem a tam, a ona vchází do děje, když on je zrovna nejdál.
Co kdyby její přítelkyni ten sumec onehdy sežral a ona teď tu jde přijíždí, vyšetřovat? Policistka?
30 léta, soukromá detektivka, mluvící o emancipaci.


"A co to znamená příběh??!!" zeptal se vlk v lese babičky.



"A co to znamená: příběh?!!!" zeptal se vlk v hustém lese slepé babičky.



"A co to tak asi znamená: příběh?!!!" zeptal se drze vlk v hustém černém lese [… --- …] hluchoslepé babičky Magdaleny N.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama